Unabryggen.no Hotellmarkedet Det lille ekstra

Det lille ekstra

0 Comment


 

Med økt konkurranse innenfor reiselivnæringen blir det stadig viktigere for hoteller å differensiere seg og tilby det lille ekstra.

Nøkkelfritt

Som en del av å møte den utfordringen introduserte Hilton i 2004 nøkkelfri innsjekking. Akkurat som å velge et sete på flyet, kan man velge hotellrom før ankomst med en app man laster ned på smarttelefonene. Den samme appen kan videre brukes til å låse opp døren ved ankomst. Ved at man slipper å stå i kø i skranken ved innsjekking vil mange travle og slitne turister og forretningsreisende spare en del minutter, noe som kan ha en stor verdi for mange. Foreløpig er denne tjeneste bare tilgjengelig for medlemmer i Hilton’s lojalitetsprogram.

Design og wow-faktor

Hoteller benyttes også i stor grad til flere andre funksjoner. Blant annet tilbyr mange av dem fest- og konferanselokaler. Andre satser på unikt og moderne design, slik som “The Thief” på Tjuvholmen i Oslo. Dette kan også være noe mange er villig til å betale litt ekstra for. Eksklusive restauranter, spa, treningsrom og andre tjenester er selvsagt også tilbud som er med på differensiere hoteller fra billigere alternativer. Noen hoteller i Japan har sågar valgt å bytte ut staben med roboter.

 

the-wp-business